Generelle spørgsmål:

Hvilket område dækker Egnsnettet?

Lige nu ser vores dækningsområde sådan ud:

Kontakt os, hvis du er i tvivl, om vi kan sende til din adresse – måske kan vi nå ud til dig med et nyt sendepunkt.

Indmelding – hvordan foregår det?

Vi kan levere trådløst internet til din adresse, hvis du har visuel sigt til en af vores sendemaster. Der må ikke være huse eller træer der “skygger”. Så ud med kikkerten og op på taget! Kontakt os, hvis du har spørgsmål – så har vi en lokal tekniker, der kan hjælpe.

Hvis vi kan sende til din adresse, skal du sende en mail til os på support@egnsnettet.dk hvor du oplyser:

  1. Navn
  2. Installations adresse
  3. Mail adresse
  4. Mobil nummer
  5. Monterer du selv, eller skal vi sørge for det?
  6. Ønsket hastighed
  7. Hvornår du gerne vil i gang

 

Se evt. om priser, valg af hastighed, betaling, abonnementsvilkår og meget andet her i FAQ og på resten af hjemmesiden.

Du får udleveret en modtager som du skal sætte uden på dit hus. Foreningens teknikere foretager normalt ikke montering og ledningsføring til nye medlemmer, men hjælper gerne med den tekniske opsætning og justering når modtageren er sat op.
Hvis du ikke selv vil montere, så formidler vi kontakt til professionelle folk. De beregner 1250,- for standard montering så du er køreklar. Hvis du vil have trådløs forbindelse inde i huset skal du selv anskaffe en router.

Du får svar i løbet af få dage og der er net, så snart udstyret er monteret og du har betalt.

Hvad gør Egnsnettet mht. covid-19?

Vores frivillige teknikere bruger håndsprit og de har mundbind med, som kan tages i brug, hvis du ønsker det.

Hvad er brugerprotalen og hvordan logger jeg ind?

Brugerportalen er din personlige side i vores medlemssystem.

Du logger ind ved at klikke på knappen ‘Bruger Portal’ øverst her på siden. Dit brugernavn er den mailadresse, som du modtager dine fakturaer og andre beskeder fra Egnsnettet på. Hvis du ikke tidligere har været logget ind, skal du trykke på “Glemt din adgangskode?” og indtaste dit brugernavn – så får du tilsendt ny kode.

Du kan se flere forskellige ting om dit medlemskab og din netforbindelse, eksempelvis:

  • De kontaktoplysninger, som vi har registreret om dig
  • Din kommunikation med supporten – her kan du også skrive beskeder til supporten
  • Din saldo, eventuelle udeståender
  • Dine betalinger og kontoudtog
  • Tekniske detaljer om din forbindelse (netflow og dataforbrug) – klik i feltet ‘Services’

 

Udmelding – får jeg penge tilbage?

Nej. Udmelding sker til udgangen af indeværende kvartal.

Vi tilbagebetaler dog forudbetalte beløb, der dækker abonnement længere frem end kvartalet, hvori opsigelse sker.

Udmelding – hvordan foregår det?

Opsigelse af abonnement sker ved, at du sender en besked herom til support@egnsnettet.dk og afleverer din udvendige modtager. Modtageren skal helst afleveres senest 14 dage før udgangen af et kvartal.

Din udvendige modtager skal afleveres til en af de adresser, som supporten giver dig.